BS project: Catalizador

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projecció conceptual de l'edifici destinat a exercir les funcions de seu per a l'entitat bancària “Banc Sabadell”, entitat en canvi constant i cerca actual de l'acostament a un públic general, d'entitat centrada en els negocis a una relació més humana, aproximació al petit i gran estalviador o inversor.

 

Tots els canvis culturals, econòmics o socials han estat reflectits en la construcció arquitectònica del seu temps, deixant el rastre de la seva tècnica en materials i assoliments en tecnologia, com per exemple el Barroc, estil impulsat i estès des de Itàlia a mitjan segle XVII per promocionar l'església i els poders fàctics després de la reforma protestant del concili de Trento , mitjançant l'art i dirigit no solament cap a una elit sinó a un poble illetrat , en el qual utilitza una iconografia directa i teatral amb abundant ornamentació i gran simetria íntegrament, mostra de control i poder amb tendències a la monumentalitat com el palau de Versalles, creant espais modulats de murs còncaus i convexes, formes orgàniques de gran dinamisme i cúpules de múltiples ogives el·líptiques de gran moviment.

En un moment com l'actual, en el qual l'èlit econòmic i polític es veuen tan allunyats de la població mitjana, és necessari mostrar una empatia, un acostament racional i directe, deixant de costat els burgessismes i creant noves connexions, noves formes d'interacció i diàleg.

Banc Sabadell ha decidit donar aquest primer pas, oferint els seus serveis per accelerar, incrementar i millorar les relacions econòmiques de la gent, com si un accelerant catalitzés els somnis de progrés de la societat tan afeblida, per això el concepte triat és Catalitzador,concepte aportat pels serveis junt els valors oferts per l'entitat, amb l'ambició de crear els seus centres com a punts neuràlgics de la relació entre les persones i les seves activitats econòmiques.

S'ha decidit projectar l'edifici sobre una planta circular, en referència al llenguatge clàssic, Tholos, edifici emprat per les civilitzacions grega i romana per reunir, crear i fomentar les relacions humanes, *Banc Sabadell pretén la lliure expressió i la total confiança dels seus clients, per la qual cosa es projecta un edifici de planta lliure, elevada mitjançant forts pilars; com ha de ser tota relació que es presti a certa serietat, facilitant així la lliure circulació, sense murs ni banos que impedeixin el pas, oferint en el plànol de carrer els serveis més ràpids i menys ardus, un edifici racionalista al com el client accedeix donis del centre, mitjançant un ascensor i una escala de cristall protegits per un tronc de vidre reforçat, accedint al pis superior donis al centre, col·locant a l'usuari en el seu lloc, el centre, eix de tota relació i eix en mateixa manera de l'objectiu de l'entitat, la planta, també de forma circular proporciona una visió perifèrica i sense límits de les instal·lacions, dissenyada per facilitar el diàleg i les relacions amb total transparència, aquesta es troba lliure de murs, sostenint la planta superior per *pilotis, recurrent aparell proporcionat per l'arquitecte Li Corbusier juntament amb les finestres, plantejades amb el mínim esforç de material i total horitzontalitat, separats i fins cubicles d'acer inoxidable sostenint dos cristalls que formen una càmera aïllant.


La decoració a l'interior, està pensada per enfortir la relació amb el client, materials moderns per a temps moderns, com el micro cemento polit per a sòls, formigó armat al nu en sostenidors i sostinguts, cristall i acer inoxidable per al tronc d'accés i finestres, el mobiliari, una mica més eclèctic combina materials com a polímers per a mostradors i taules dels despatxos, pell i acer per als seients, seguits pel paper en paravents divisoris penjolls, línies orgàniques per al contacte humà i línies més geomètriques per a l'entitat, en referència a un ens fort i perdurable, distribuït de forma jeràrquic circular, el client primer accedeix al mostrador amb l'administració i trobant-se amb executius i el director gradualment.

La decoració en exterior, fàcilment reconeixible compta amb una coberta sustentada de línies irregulars, unes viseres que; amb la seva forma en diagonal descendent faciliten la connexió de dins a fora i de fora a dins o de dalt a baix i de baix a dalt.


Escribir comentario

Comentarios: 0

Didac@dsz.es
Dsz.photograph@gmail.com
+34 622914796